Poul Haacker: Sådan får man flotte køller

Den ene personlighed inden for træningsmiljøet giver den anden ordet i en stafet om træning, undervisning, mål og meget andet. Denne gang har fysioterapeut og personlig træner, Poul Haacker, stafetten. Han giver dig svaret på, hvordan man får flotte køller. 

 Poul HaackerNavn: Poul Haacker

Alder: 37

Hvor længe har du trænet? I 24år

Instagram/Facebookside: Instagram: Ptpoul og Facebook: Haacker Health and Performance

Hvad laver du til daglig? Personlig træner, Fysioterapeut og Underviser.

Hvilken box træner du i? Siam Athlete Nation

Rune Raahauge gav stafetten videre med spørgsmålet: Hvordan får man flotte køller?

Tak for spørgsmålet Rune, flot spørgsmål fra en flot mand! Basis skal på plads, ellers blokerer du for dig selv. Basis er helt kort:

  • Sov nok til du vågner inden vækkeuret ringer
  • Spis 1,5-2gram protein pr kg kropsvægt
  • Vær regelmæssig
  • Hav det sjovt med din træning

For en rutineret trænende skal der trænes arme tre gange om ugen. Der skiftes mellem tunge træninger, mellem træninger med mange sæt og helt lette træninger med mange gentagelser. Gør dette med god teknik, og så eksploderer dine arme i flothed!

Hvad er din yndlings træning?

Styrkeløft baseret træning. Enten Westside Barbell-stil træning eller Sheikos styrkeløft programmer.

Hvilken træning hader du?

Langdistanceløb. Giv mig noget terræn, så er det dog sjovt.

Hvad er vigtigt for dig, når du træner andre?

  1. Kvalitet. I instruktionen og i det de lærer.
  2. Respekt. Det kan betyde, at jeg har respekt for mine kunders begrænsninger, og at jeg ikke presser dem til ting, de ikke har flair for.
  3. Passion. Jeg prøver at formidle en passion for træningen. For udfordringen mentalt og ikke kun fysisk. Det er fint at armene vokser via træningen, men det er livsforandrende, når personlige egenskaber som selvværd, disciplin og mental styrke vokser via træning.

Bedste oplevelse inden for træning? Fællesskab og at hjælpe hinanden.

Værste oplevelse?

Min discusprolaps. Men ryggen er stærkere end før nu, så det endte med at være en god oplevelse :)

Hvad er dine mål for 2015?

Personligt vil jeg gerne blive stærkere end jeg har været før. Egentlig vil jeg bare dødløfte mere end min personlig trænerkollega Rasmus Kelbæk i dødløft. Det er mest fordi, at det kun er dødløft, som jeg potentielt kan slå ham i ;)

Har du planer om at deltage i konkurrencer i 2015?

Nej.

Hvad ville du ønske, du havde vidst, da du begyndte at træne?

Spis mere. Meget mere. Hver dag! Pas din krop. Det er ikke cool at træne med skader konstant. Træn din core korrekt, så du ikke får rygskader.

Hvad er de tre vigtigste ting i din træningstaske?

Mine HYLETE shorts. Jeg elsker dem, de er elastiske og lækre, og jeg bruger dem konstant. Mine Inov-8 Fastlift 335 sko. De er lette og stabile. Derfor gider jeg slæbe dem med i tasken. Det jeg har glemt på dagen. Jeg glemmer altid noget vigtigt :D

Hvem vil du sende stafetten videre til og med hvilket spørgsmål?

Cindie Christiansen: Kan en langarmet gammel orangutang som jeg lære gymnastics?